onsdag 10 oktober 2007

att man kan vara såhär trött

Jag sitter här vid datorn och vet inte vad jag ska göra för att hålla mej vaken tills jag ska gå och lägga mej. annars finns det mycket att välja på, det är säkert det som är problemet:
Göra klart föredraget ommusikterapi som jag ska hålla i Karlstad,
plugga spanska,
plugga psykodrama,
läsa min ljudbok,
läsa min punktskriftsbok, Qorro av Isabel alliende,
sticka färdligt tröjan jag håller på med,
läsa klart socionomen

maila till min vän i Bolivia,
rippa skivor... ... ...
Det kommer att sluta med att jag lägger mej här under filten och sover i stället. I morgon ska jag gå iväg och kolla blodtrycket igen. Det är för högt och det förvånar mej inte.

I dag höll vi på att välta en tant, minledarhund och jag. Hon inte tanten, då alltså, är ju jättebra på att väja för hinder, men människor brukar ju flytta på sej, så där slarvar hon en del. Sen har hon inte heller förstått att folk hinte har ögon i nacken. en gång i sommras välta vi faktiskt en tant på s:t Eriksgatan, hon föll liksom i slowmotion. Det var pinsamt och när jag skällde på vovven för slarvet kom det naturligtvis nån som tyckte att jag skulle vara snäll med hunden.

Nu ska jag lägga mej under filten och fundera ut vad jag ska göra resten av kvällen.

Inga kommentarer: