fredag 1 februari 2008

ingen samhällsinsats i dag

Glad i hågen traskade jag iväg till Kungstappen för att lämna blod, svarade på alla frågor:
Nej, jag har inte haft nån ny sexpartner, nej jag har inte injicerat narkotika, inte ens pearsat mej faktiskt, jag har visserligen varit ute och rest, men inte i malariasmittat område, fast vad vet man nu i v.xthustider...
Jag har haft öroninflammation och ätit lite medicin... och så intyga på heder och samvete, vad jag vet har jag inte varit utsatt för gulsotsmitta heller... fast vad vet man...
Sen, när det kom till kritan hade jag för låga värden och det kunde jag faktiskt nästan ha räknat ut... så då fick jag gå hem igen med oförättat ärende, snopet. Jag brukar känna mej så himla nyttig och bra och snäll när jag har lämnat blod, nu blir jag tvungen att känna mej som den elaka och egoistiska människa som jag faktiskt är.

Inga kommentarer: