måndag 26 januari 2009

som ett brev på posten

akassan och csn, om jag inte var på dåligt humör innan och det var jag, så blev jag det nu.

Csn, är ju inte så farliga, varje år, så här års, kommer årsbesked och räkningar. Min skulld är likadan år från år, ändå betalar jag ungefär 4000 om året, jag får väl vara glad så länge den inte stiger... men det känns ju inte direkt meningsfullt.

akassan däremot, där jobbar dom på att man ska bli förtvivlad eller galen eller båda. Jag skrev in mej på AF den 14 december förra året och jag har fortfarande inte lyckats förse dom med rätt sorts papper så att dom har kunnat ens fatta belsut om ifall jag har rätt till akassa och då är ändå hon som hjälper mej att fylla i deras blanketter snart färdig jurist.

Om man åtminstone visste att allt detta gratisarbete lönade sej, men sen, ska ni få se, att jag ändå inte är berättigad till några pengar, haha, vi tänkte bara hålla dej sysselsatt lite och kolla din stresstålighet. Att man har betalat in till dom i hur många år som helst verkar inte spela nån roll...

Och en annan sak, dom vill att jag ska berätta vad jag gjorde i november 2007... Kommer du ihåg vad du gjorde då... Ja dom på akassan kanske gör det, det kanske inte händer så mycket i deras liv.

Gnäller jag, nej, gör jag... ja, i alla fall så tror jag att dom helst hoppas på att man ska ge upp och det gör jag snart, men då kommer jag också att gå ur.

Inga kommentarer: