måndag 2 mars 2009

om

om jag kommer in i min tobaksaffär och tjejen bakom disken säjer att jag är vacker
om jag har vunnit 25 kronor på lotto
om csn säjer att jaginte bara ska få studiebidrag, utan uppskov med inbetalningarna också
om min arbetsförmedlare som måste sluta ringer och säjer hejdå
om killen på caffé blåbär låter jätteglad när han ser mej, fastän jag möter honom i dörren och han nog tänkte gå på lunch och fick vända
och om jag får mej en pratstund med min vän som är i Sucre...

då gör det ju inte så mycket att mitt lönediskrimineringsärende blev nerlagt,
att tekniken strulade så att jag inte kunde kolla på föreläsningen om samisk religion
att människorona på akassan gör allt för att göra livet svårt för mej...

och det gör nästan ingenting att min hund fyller tio år i dag, nästan ingenting...

1 kommentar:

Julia sa...

Fina Sofia! All kärlek till dig.