måndag 23 november 2009

nyårslöfte, fast för tidigt

Jag har kommit fram till att jag gnäller förmycket och att jag ska försöka sluta med det innan alla mina vänner tröttnar på mej. Jag funderar på att skapa ett gnällplank nånstans för jag kan nog inte helt sluta.

alltså:
Det ska bli jättekul att resa iväg, spännande och läskigt. Jag är en priviligierad människa som får göra det och när jag kommer hem är jag stärkt och glad.

I mitt hus får folk borra hur mycket dom vill och renovera sina kök. Att dom har för mycket pengar som dom måste kasta bort på nåt sånt tråkigt, det är ju deras problem och inte mitt. Nästa gång ska jag låtsas att borren är en digeridu.

Och det är bara kul att ha en inneboende. Man lär känna folk man annars inte skulle ha träffat. Det är ingen nödlösning, utan bara kul.

Och det är ju möjligt att det är lite tröttsamt att alltid ha en lerig och blöt hund, men så är det i november och snart kommer koltrasten.

Och om jag låtsas att min tinnitus är syrsor i stället, då kan jag leka att det är augusti nu med mörka och varma kvällar.

Och det är ju jättebra att jag är såhär trött hela tiden, får då blir det ju så skönt att gå och lägga sej.

Inga kommentarer: