onsdag 30 december 2009

avslutning

Nu har jag lönedeklarerat och skickat in kontrolluppgifter. Alla pengar som har med boliviaprojektet att göra är på rätt plats. Nu är det avslutat för det här ret.

Det ska bli nyårsafton i hökarängen, i huset är det alldeles tyst, bara en granne som har tvättstugan, inte ens hundägarna var ute nu på kvällen. Det är kallt, men mysigt. Jag gick och tänkte på hur glad jag är för mina varma kläder och mina sköna skor och för att jag har någonstans att bo.

I Bolivia träffafade vi en kvinna som jobbar med gatubarn. dom hade gjort en skiva. Den kan man nästan inte lyssna på, man står nästan inte ut med det och att tänka på att dom här barnen, som rappar på skivan, dom finns på riktigt och bor fortfarande på gatan, det kan man nästan inte heller tänka på. Och när jag ser folk på mellandagsrean, hur dom släpar hem en massa saker dom inte behöver, då blir jag nästan mordisk.

Nästan.

På något sätt är det tur att jag ändå kan vara glad för det jag har, förr hade jag bara drabbats av självförakt och hur konstruktivt är det.

I går tänkte jag att jag kanske borde söka jobb nu när jag inte får vara kvar på folkhögskolan där jag harjobbat den här terminen, så jag gick in på platsbanken. Men jag fick bara ont i magen, det funkar inte, jag måste göra det på något annat sätt. Frågan är bara hur...

Inga kommentarer: