måndag 28 januari 2008

dom gjorde det igen!

Det är sorgligt men sant. Vår regering tycker inte att vi som har ett funktionshinder ska omfattas av antidiskrimineringslagarna:
"Vi ska återkomma så snart som möjligt om hur vi ska få ett tillgängligare samhälle", säjer vår  jämställdhetsminister. Jag vill inte att samhället ska bli "lite mer" tillgängligt!!! Jag vill att det ska vara förbjudet att kränka och diskriminera mej på samma sätt som det är förbjudet att kränka och diskriminera andra medborgare i det här samhället. Jag fattar inte varför det ska vara så svårt. Den enda förklaring jag kan se är att dom faktiskt innerst inne inte tycker att det är viktigt. dom borde skämmas, dom som hela tiden snackar om att alla ska med och att ingen ska lämnas utanför. Det är egentligen väldigt enkelt och borde vara lätt att förstå att otillgänglighet utestänger, men det är klart, med "alla" kanske dom inte menar just oss, man börjar ju undra...
 
Vår regering har en mycket märklig och skrämmande människosyn som dom inte borde vara stolta över. Jag är väldigt glad att det i alla fall inte är min förtjänst att dom är just vår regering.
 
 

Inga kommentarer: