torsdag 11 december 2008

godnattprat

I dag har jag bara träffat snälla människor och det är tur, för när jag vaknade kändes det sådär meningslöst igen. Drömmarna hade dels handlat om att jag var fel klädd på ett party, leriga kängor och skitiga jeans, medan dom andra var uppklädda typ nobellfesten, dels om att jag var en lite pojke som inte fick sjunga staffansvisan i luciatåget, jag skulle inte ens få vara med i tåget...

Här kommer en snälllista:
samordnaren för personer med funktionshinder på högskolan i gävle. Hon är jättesnäll, men hon samordnar ingenting, det får jag göra själv
1: ta kontakt med kursansvarig för att få kurslitteraturen,
2 skicka kurslitteraturen till biblioteket, observera på samma högskola
3 kolla med talboks och punktskriftsbiblioteket att dom har fått min bokbeställning.
Samordnaren, ja, hon kommer med glada tillrop och är som sagt snäll.

Människorna på blodgivningen:
Ja, jag fick inte lämna blod nu heller, fastän jag hade passet med mej, men dom var snälla och hjälpsamma och så fick jag en chokladkartong.

Min arbetsförmedlare
När jag nu äntligen fick tummen ur och bokade en tid, så kunde han ta mej på en gång, dessutom skrev han att det är tråkigt att jag är arbetslös och det var ju snällt.

tjejen i seveneleven
För hon hade en safransmuffins till mej och så öppnade hon dörren för oss. Och så lät hon så glad.

Tjejen på paketinlämningsstället för att hon är så snabb på att se mej och för att hon alltid låter så glad och för att det var hon som var med då för längesen när jag vann på lotto.

den kursansvariga kvinnan på högskolan i gävle, som redan har skickat all info jag behöver.

Han som jobbar på "blåbär" för att han sa att jag har ettn fint hund.

Kvinnan som har hand om jobbet jag har sökt i linköping. För fastän hon egentligen sa att jag nog inte får jobbet, så är hon så glad och trevlig att jag blev på bra humör ändå.

Och i går kväll, på stallet, när jag var på konsert och hörde Ranarim och det var fantastiskt mycket folk, då träffade jag också flera snälla och hjälpsamma människor.

Ja, ni hör själva. ändå har jag säkert glömt nån.

Nu ska jag gå och lägga mej och tänka på alla dessa människor och då kommer jag säkert att få sjunga staffansvisan i natt.

Inga kommentarer: