torsdag 23 juli 2009

vad säjs om den här:

På Cafféet som ligger i hörnet Kungsstensgatan/dalagatan tänkte jag ta en latte, men kvinnan som stod bakom disken a:
-du får inte ta in hunden, jag är allergisk för jag blev biten för en månadsen.

Jag fick hårdförhanlda, min hund strejkade nämligen och vägrade gå hem, hon ville ha en paus, och det hade säkert blivit tjafs om jag hade satt mej på uteserveringen utan att beställa också.
- är du rädd eller allergisk, sa jag
- allergisk, sa hon.
Synd att folk tror att dom måste dra till med det, för att bli respekterade.
- om jag bara får handla mitt kaffe, så ska jag gå tu sen, sa jag,
Jag orkade inte förklara att min galma hund måste få vila sej...

en vän tycker att jag borde satsa på en karriär som komiker, när nu folk förser mej med så mycket gratismaterial

Inga kommentarer: