onsdag 26 augusti 2009

god morgon eller?

Jag skulle ju inte söka fler jobb, det hade jag ju bestämt, men i går kväll sökte jag flera stycken av bara farten, man kan undra varför, men det är väl bara gammal vana.

Min vän reser till USA ooch jag vill antingen åka med eller att han ska stanna hemma.

Jag drömde att jag var ute och gick barfota i skogen. plötsligt upptäckte jag att det var vinter och snö. Konstigt attjag ine fryser, ttänkte jag, och jag tänkte att det var bra men att det var viktigt att ingen fick veta om det.

Sen drömde jag att jag och vovven var tvungna att passera förbi flera unga arga men med pitbulls. Det klarade vi jättebra, för jag lyckades få kontakt med en av dom, människorna alltså, och genom att prata med honom kunde jag hålla allt detta raseri under kontroll. Otäck känsla ändå, att det fanns en massa ilska både hos hundarna och hos människorna och att det bara var genom min kostyrka som alltihopa var under kontroll.

Jag tänker, nu när jag är vaken, och tvättar kläder och städar för min Inneboende, att det kanske handlar om det, att ändå, trots allt, ha saker under kontroll.

I morgon ska jag skicka iväg min ansökan om 25procentigt sjuersjukersättning, det känns riktigt riktigt orättvis, det är varken mitt fel att jag inte orkar jobba heltid eller att jag inte får några jobb alls. Att jag är hörselskadad är helt och hållet sl:s fel.

Men nu gör jag såhär i alla fall och ingen ska få mej att bli offer ändå, jag kan gå barfota i snö, så det så.

1 kommentar:

Julia sa...

Ja, vilka fina drömmar. Du är bäst Sofia!