måndag 3 mars 2008

var är disktrasan?

Jag lagade mat och som vanligt gör jag flera saker samtidigt. I dag lyssnadejag på en av mina kursböcker samtidigt. När maten stod i ugnen tänkte jag passa på att diska, fortfarande med boken i öronen, sagt och gjort, jjag diskade, men när jag skulle torka av diskbänken, kunde jag inte hitta disktrasan. Jag letade överallt, men den var helt enkelt borta. Hunden var inte i köket, annars kunda man ju ha misstänkt henne. Plötsligt slog det mej, tänk om disktrasan har råkat hamna i gratängformen... Fast, det borde jag väl ha märkt va, fast hurdå, hur luktar ungsbakad disktrasa? skulle jag öppna ugnen och känna efter i formen, men vid det här laget har väl disktrasan typ samma konsistens som resten av maten... ...

som tur var hittade jag disktrasan, den låg inte i maten. Den låg ju exakt där jag hade känt efter med händerna ungefär 10 gånger, så är det jämt... men frågan kvarstår, hur luktar ugnsbakad disktrasa?

Inga kommentarer: