fredag 14 mars 2008

visst är det konstigt

När jag ska till arbetsförmedlingen, så är det inte bara så att jag kan gå till min närmaste, den på Fridhemsgatan, dit jag hittar och allt, nej, blinda människor får inte vara på samma arbetsförmedlingar som ni andra, hur skulle det se ut?
 
Jag tror att det beror på att våra myndigheter tycker att vi funktionshindrade ju inte kan jobba var som helst och då måste vi ha särskilda arbetsförmedlare som vet vart vi kan jobba. dom glömmer att dom som vet bäst vilka resurser och begränsningar vi har är vi själva, eller glömmer förresten, dom tror oss nog inte om att kunna bedöma sånt själva helt enkelt.
 
Konsekvensen för mej blir i alla fall att i stället för att gå till min närmaste arbetsförmedling, det tar fem minuter, så måste jag åka t-bana till sundebyberg och sen försöka leta mej fram till arbetsförmedlingen där. Det kommer att ta drygt en timme att hitta dit... alternativet är färdtjänst... Är det verkligen en bra idé?
 
Om nån från mitt jobb läser det här, så ta det lungt, jag söker inte nytt jobb, det var längesen man gjorde sånt på arbetsförmedlingen.

Inga kommentarer: