söndag 10 januari 2010

om lidingöbron och om att få oväntat besök

När jag var på väg hem från lidingö i torsdags gick tåget sönder precis före bron.
-ersättningsbussar är beställda... ...
Men det var 10 grader kallt och ingenstans att gå in. Framför mej gick två killar mycket målmedvetet och innan jag egetnligen hade bestämt mej för något, så upptäckte jag att jag var på väg tillsammans med dom mot ropsten. Jag tror det var min hund som hade bestämt det. Men det var ju kanske bäst att kolla vart dom var påväg, man kan ju inte bara förutsätta saker sådär så jag frågade. Jodå, dom skulle till ropsten och jag fick gära hänga på.

Men vad kallt det var på lidingöbron!
-Jag ska stanna hemma tills det blir plussgrader, sa den ena killen.
-Det är väl ingen fara att gå här när man har så trevligt sällskap, sa den andre.

Och det var lite trevlig faktiskt, vi pratade om hundar, schamanism och mössor tills vi var framme.

I kväll får jag besök från bolivia, kul i och för sej, men dom bestämde sej i dag för att komma och min inneboende kommer också hem i dag... Så nu ska vi bo fem personer här i min lägenhet i två nätter. Hoppas det går bra.

I morgon ska jag till veterinären med vovven, vi måste ta bort en stor fettknöl som hon har, inte veterinären då alltså, sen ska jag jobba en stund och sen åka tillbaks hit och ta hand om mina gäster.

Inga kommentarer: